Казват, че рекламата е много печеливш бизнес. Вярно е, че много начинаещи могат да спорят с това. Рекламните им бюджети се топят пред очите ни, натъквайки се на неразбираем индикатор: CTR. Оказва се, че това е най-важният фактор, който е включен в алгоритъма за изчисляване на цената на клик. Нека се опитаме да разберем какво е CTR в Yandex. Direct и как да се сприятелим с него. Въпросът, според експерти, е глобален. Разбирането на този фактор ще ви позволи да спестите много пари от рекламна кампания и да спечелите повече.
Няколко думи за "Yandex. Direct"
Интернет е най-популярната платформа за рекламиране на вашия продукт или услуга. Тук работят много компании, чиято същност е да организират взаимодействието на желаещите да се уведомят, и уеб администраторите,хора, предоставящи свои собствени рекламни пространства.
Търсачките имат най-големи възможности по този въпрос. Това са предприятия, занимаващи се със създаването на специализиран софтуер. Сблъсквате се с тях през цялото време, когато търсите информация.
"Yandex. Direct" е една от най-популярните рекламни компании в рускоезичния интернет. Той е организиран на базата на предприятието, създало едноименната търсачка. "Yandex. Direct" предоставя услуги на рекламодатели и собственици на сайтове (уеб администратори). Първите харчат пари, за да се декларират, вторите получават малка част от тях за предоставяне на собствени сайтове.
Услугата, която ги свързва, естествено регулира процеса. Той трябва постоянно да поддържа баланс между реклама и щракване върху нея. В противен случай както рекламодателите, така и уеб администраторите ще го напуснат. Да, и посетителите ще преценят, че услугите му са с недостатъчно качество и ще отидат в друга търсачка. Интернет е силно конкурентна област. След като вече сте разбрали каква тема се обсъжда, можете да преминете към същността на въпроса. И така, какво е CTR в "Yandex. Direct"?
Правила
Трябва да разберете, че има много хора, участващи в рекламата. Те използват едни и същи ключови фрази, следователно се конкурират помежду си. И Yandex. Direct действа като рефер. Обучението, организирано от компанията, дава известна информация за това, но не е достатъчно.
Целта на "Яндекс" епечелене на пари. Той създава правила, които позволяват на всеки рекламодател да вземе колкото е възможно повече. Например цената на кликване в Yandex. Direct може да варира за подобни реклами. „Реферът“гледа не колко сте съгласни да платите, а отзивите на потребителя. За него е по-важно хората да щракнат върху рекламата.
Ако разбирате тази точка, тогава ще бъде по-лесно да разберете какво е CTR в Yandex. Direct и как се отразява на бюджета. Отново, една компания не се интересува колко пари сте готови да й дадете, ако рекламите са тромави или не се харесват на обществеността. Тя се стреми да получи повече от всеки, това е смисълът на нейните дейности.
Какво е CTR в "Yandex. Direct"
Техническата поддръжка описва тази концепция доста ясно. CTR (честота на кликване) е индикатор за кликване на банер или реклама. Формулата за изчисление включва два показателя: брой кликвания и импресии. CTR е коефициентът между тях. Тоест, за да го получите, трябва да разделите кликванията по импресии. Не всичко обаче е толкова просто.
Първо, "Яндекс" не изчислява веднага този индикатор. Когато избира реклами, той първоначално се фокусира върху прогнозирания CTR. И как "Яндекс" получава тези данни - никой наистина не разбира. Същата техническа поддръжка обяснява, че те се ръководят от средната ефективност на подобни рекламни кампании, като се вземат предвид кармата на сайта (ако има такава).
Реалната CTR започва да се изчислява само след определен брой импресии. Например през 2016 г. не е трябвало да имапо-малко от 400. Цената на щракване в Yandex. Direct директно зависи от този индикатор. Колкото по-малък е, толкова по-скъпо ще бъде рекламното импресиране.
Логика за сортиране на рекламни елементи
Нека да разгледаме пример, който демонстрира как работи CTR. Имаме двама рекламодатели. Един е готов да плати 20 рубли. за всяко действие на клиента, вторият съжалява за такива средства. Той посочи цена от 10 рубли.
Техните рекламни кампании работят известно време. В резултат на това Yandex видя, че първото от сто импресии е получило 5 щраквания. Неговият CTR е 5%. Вторият рекламодател представи кампанията си много по-добре. Той получи CTR за същите сто импресии - 15%. Браво!
И какво спечели Yandex? От първия: 20x5=100r. От втория: 10x15 \u003d 150 рубли. Кой е по-добър за него? Това е ясно за всеки, защото рекламите са показани еднакъв брой пъти. Но от по-икономичен, но усърден рекламодател Yandex получава повече. Това означава, че той няма да се самозалъгва, ще даде приоритет на този работохолик. И като бонус - по-ниска CPC.
Влияе ли CTR на бюджета?
Рекламодателите непрекъснато се опитват да се впишат в "Yandex. Direct". Усъвършенства се обучението за желаещи да започнат собствен бизнес. За да постигнете резултати и да не изгорите, трябва да се интересувате от нови продукти, да изучавате опита на някой друг. И така, преди време се оказа, че Yandex реагира на цялата рекламна кампания, а не на един банер. Той анализира колко стриктно специалистътсъбрани ключови думи, както се използват при създаване на реклами.
В допълнение, "Яндекс" събира информация за всяко име на домейн. Ако е неблагоприятно, тогава говорят за "карма на сайта". Това се отразява на резултатите от търсенето, следователно, увеличава цената на щракване. За да разберете конкретно дали има нещо негативно във вашия сайт, можете само експериментално. Трябва да създадете две еднакви реклами, водещи до различни адреси. На цената, предлагана от услугата, ще разберете кой има по-добро отношение.
Как да увеличим CTR?
Експертите имат много мнения по този въпрос. Повечето от тях са склонни да смятат, че рекламите трябва да бъдат разработени. Първо съберете всички възможни ключове. Yandex определено ще анализира тяхното качество, когато проверява вашата кампания. Колкото по-добри са ключовите думи, толкова по-ниска е цената. Това експерти установиха на практика.
Второ място в увеличението на CTR отива при самата реклама. Ключовата фраза трябва да бъде в заглавието и текста. Трябва да го поставите в кавички, когато създавате кампания. "Яндекс" разбира този знак като желание за реклама чрез точното появяване на думите. И това премахва ненужните, неподходящи впечатления. Следователно, не намалява CTR.
Спри думи
В услугата има функция, която ви позволява да не показвате реклами за определени заявки. Те се наричат стоп думи. Например, искате да рекламирате кожени палта. Естествено, всички заявки с тази дума трябва да бъдат изчислени и приети. Когато събирате ключови фрази,прочетете ги внимателно. Определено ще има „херинга под кожено палто“и много повече. Такива заявки, ако не бъдат забранени, ще намалят нашия процент, ще увеличат цената на цялата кампания. Тоест, когато създавате реклама, най-важно е да изработите ключови фрази.
Избор на публика
Също важен момент. "Яндекс" се фокусира върху ключови фрази. Въпреки това, не всеки, който пише заявки, има пари или възможност да закупи продукт или да поръча услуга. Тази част от публиката трябва да бъде отрязана. За това има местоположение по възраст, географско местоположение. Не ви трябват хора от Магадан, за да гледате обява за продажба на цветя в Ялта, нали? Те пак няма да похарчат и стотинка за тях, тези граждани нямат такава възможност. Затова трябва още веднъж внимателно да погледнете на кого предлагате услугите си. Направете портрет на потенциален купувач и се съсредоточете върху него. Тогава "Яндекс" ще ви зарадва с голям CTR, а самата кампания - със сериозен доход. Успех!